Wingsuit performance flying
Kart over baner (A-F), med referansepunkter
Alle baner sett ovenfra. Nord er her øverst (Bane A)
Alle baner sett fra øst mot vest, ved exit 3 km ut. Nord er her til høyre (Bane A)
Alle baner sett fra øst mot vest, ved exit 4 km ut. Nord er her til høyre (Bane A)
Alle baner sett fra øst mot vest, ved exit 5 km ut. Nord er her til høyre (Bane A)
Referansepunktene A-F. Nord er her til høyre (Bane A)
Referansepunktene A-C. Nord er her til høyre (Bane A)
Referansepunktene D-F. Nord er her til høyre (Bane D)
Gjennomføring:
WSPF 2025 gjennomføres slik:
Sjansene for utelandinger er høyere når vi bruker bane A og F. Så OBSOBS fly med smartfonen din og send oss beskjed med BurbleMe om hvor du er hvis du lander utenfor et av de tre landingsområdene våre!
- Total 6 banealternativer (se kart over), hvorav 4 brukes pr run. Hvilke baner som brukes avhenger av vindretning og evt skyforhold. Kan forskyves mellom A og F. Hver bane er minimum 600 meter bred. For bane B-E er det antatt at man lander inne på hoppfeltet
- Hver deltaker får tildelt sin bane før alle runder (se under)
- Alle WS-deltakere på samme løft. Det blir 2 eller 3 run, avhengig av værforhold
- Utprangshøyde: Minimum 10.500 fot/ maksimum 11.000 fot (geometrisk høyde)
- Runet går alltid mot nord, slik at dere ser hvor dere skal i døra. Dere skal fly 90° på flyretningen (ut av døra og venstresving)
- Samme Hoppmester alle løft og run, og dere hopper på HMs anvisninger i døra. Brief kl 15.00, tirsdag 5. august (med mindre annet bestemmes og publiseres)
- Alternative landingsområder i nordenden av stripa, og i sørenden. Ved sannsynlige utelandinger har vi biler klare til henting, ved landingsområder i nord og sør
- Dere har minimum 15 min fra dere kommer til hangarområdet til dere får 15 min call.
- Alle hopper med FlySight.
- Alle må merke hjelmen sin med et deltakernummer (se under). Det enkleste er en bit ducktape og tusj (vi stiller sef med tusj også)
- Etter hoppet leverer du hjelmen til dommerne utenfor dommerrommet (Skolestua), og henter selv før neste løft.
Sjansene for utelandinger er høyere når vi bruker bane A og F. Så OBSOBS fly med smartfonen din og send oss beskjed med BurbleMe om hvor du er hvis du lander utenfor et av de tre landingsområdene våre!
Slik er WSPF:
Exit høyde er Minimum 10.500 fot/ maksimum 11.000 fot, helst så nær 11.000 som mulig (geometrisk høyde)
Utøvernes prestasjon blir målt mellom 2500 meter til 1500 høydemeter over landingsområdet.
En runde består av 3 øvelser:
Resultatene fra hver enkelt runde vil bli målt opp mot konkurransens/rundens beste resultat. Den som får beste resultat i en runde på et resultat på 100 %, med de andre utøverne får poeng relativt i forhold til den beste.
Eks: Hvis vinneren flyr 100 sekund og du flyr i 90 sekund, får du 90 %. Ingen poeng blir gitt for en øvelse som ikke er komplett (dvs at alle deltakere har flydd).
0 poeng kan bli gitt ved brudd på sikkerhetsregler opplyst før konkurransen.
Resultat: Resultat for alle runder vil bli beregnet for hver utøver, så summert opp. Maksimalt resultat i hver oppgave blir da 100 poeng /%. Så summeres resultat opp fra de tre forskjellige oppgavene i konkurransen. 300 poeng/% blir da det høyeste mulige resultat.
Utøvernes prestasjon blir målt mellom 2500 meter til 1500 høydemeter over landingsområdet.
En runde består av 3 øvelser:
- TIME: tid tilbrakt innenfor målingsvinduet; jo lenger man er i vinduet jo bedre.
- DISTANCE: den horisontale avstanden nedlagt i målingsvinduet; jo lenger distanse man flyr, jo bedre.
- SPEED: gjennomsnittlig horisontal hastighet gjennom hele målingsvinduet; jo lengre man flyr i målingsvinduet på kortest mulig tid, jo bedre.
Resultatene fra hver enkelt runde vil bli målt opp mot konkurransens/rundens beste resultat. Den som får beste resultat i en runde på et resultat på 100 %, med de andre utøverne får poeng relativt i forhold til den beste.
Eks: Hvis vinneren flyr 100 sekund og du flyr i 90 sekund, får du 90 %. Ingen poeng blir gitt for en øvelse som ikke er komplett (dvs at alle deltakere har flydd).
0 poeng kan bli gitt ved brudd på sikkerhetsregler opplyst før konkurransen.
Resultat: Resultat for alle runder vil bli beregnet for hver utøver, så summert opp. Maksimalt resultat i hver oppgave blir da 100 poeng /%. Så summeres resultat opp fra de tre forskjellige oppgavene i konkurransen. 300 poeng/% blir da det høyeste mulige resultat.