Wingsuit performance flying
Kart over baner (A-F), med referansepunkter
Alle baner sett ovenfra. Nord er her øverst (Bane A)
Alle baner sett fra øst mot vest, ved exit 3 km ut. Nord er her til høyre (Bane A)
Alle baner sett fra øst mot vest, ved exit 4 km ut. Nord er her til høyre (Bane A)
Alle baner sett fra vest mot øst, ved exit 5 km ut. Nord er her til venstre (Bane A)
Referansepunktene A-F. Nord er her til høyre (Bane A)
Referansepunktene A-C. Nord er her til høyre (Bane A)
Referansepunktene D-F. Nord er her til høyre (Bane D)
Gjennomføring:
WSPF 2023 gjennomføres slik:
Sjansene for utelandinger er høyere når vi bruker bane A og F. Så OBSOBS fly med smartfonen din og send oss beskjed med BurbleMe om hvor du er hvis du lander utenfor et av de tre landingsområdene våre!
- Total 6 banealternativer (se kart over), hvorav 4 brukes pr run. Hvilke baner som brukes avhenger av vindretning og evt skyforhold. Kan forskyves mellom A og F. Hver bane er minimum 600 meter bred. For bane B-E er det antatt at man lander inne på hoppfeltet
- Hver deltaker får tildelt sin bane før alle runder (se under)
- Alle WS-deltakere på samme løft. Det blir 2 eller 3 run, avhengig av værforhold
- Utprangshøyde: Minimum 10.500 fot/ maksimum 11.000 fot (geometrisk høyde)
- Runet går alltid mot syd, slik at dere ser hvor dere skal i døra. Dere skal fly 90° på flyretningen (ut av døra og venstresving)
- Samme Hoppmester alle løft og run, og dere hopper på hens anvisninger i døra. Brief kl 15.00, tirsdag 25. juli (med mindre annet bestemmes og publiseres)
- Alternative landingsområder i nordenden av stripa, og i sørenden. Ved sannsynlige utelandinger har vi biler klare til henting, ved landingsområder i nord og sør
- Dere har minimum 15 min fra dere kommer til hangarområdet til dere får 15 min call.
- Alle hopper med FlySight.
- Alle må merke hjelmen sin med et deltakernummer (se under). Det enkleste er en bit ducktape og tusj (vi stiller sef med tusj også)
- Etter hoppet leverer du hjelmen til dommerne utenfor dommerrommet (Skolestua), og henter selv før neste løft.
Sjansene for utelandinger er høyere når vi bruker bane A og F. Så OBSOBS fly med smartfonen din og send oss beskjed med BurbleMe om hvor du er hvis du lander utenfor et av de tre landingsområdene våre!
Slik er WSPF:
Exit høyde er Minimum 10.500 fot/ maksimum 11.000 fot, helst så nær 11.000 som mulig (geometrisk høyde)
Utøvernes prestasjon blir målt mellom 2500 meter til 1500 høydemeter over landingsområdet.
En runde består av 3 øvelser:
Resultatene fra hver enkelt runde vil bli målt opp mot konkurransens/rundens beste resultat. Den som får beste resultat i en runde på et resultat på 100 %, med de andre utøverne får poeng relativt i forhold til den beste.
Eks: Hvis vinneren flyr 100 sekund og du flyr i 90 sekund, får du 90 %. Ingen poeng blir gitt for en øvelse som ikke er komplett (dvs at alle deltakere har flydd).
0 poeng kan bli gitt ved brudd på sikkerhetsregler opplyst før konkurransen.
Resultat: Resultat for alle runder vil bli beregnet for hver utøver, så summert opp. Maksimalt resultat i hver oppgave blir da 100 poeng /%. Så summeres resultat opp fra de tre forskjellige oppgavene i konkurransen. 300 poeng/% blir da det høyeste mulige resultat.
Det vil bli utdelt medaljer for de ulike øvelsene, og sammenlagt.
Utøvernes prestasjon blir målt mellom 2500 meter til 1500 høydemeter over landingsområdet.
En runde består av 3 øvelser:
- TIME: tid tilbrakt innenfor målingsvinduet; jo lenger man er i vinduet jo bedre.
- DISTANCE: den horisontale avstanden nedlagt i målingsvinduet; jo lenger distanse man flyr, jo bedre.
- SPEED: gjennomsnittlig horisontal hastighet gjennom hele målingsvinduet; jo lengre man flyr i målingsvinduet på kortest mulig tid, jo bedre.
Resultatene fra hver enkelt runde vil bli målt opp mot konkurransens/rundens beste resultat. Den som får beste resultat i en runde på et resultat på 100 %, med de andre utøverne får poeng relativt i forhold til den beste.
Eks: Hvis vinneren flyr 100 sekund og du flyr i 90 sekund, får du 90 %. Ingen poeng blir gitt for en øvelse som ikke er komplett (dvs at alle deltakere har flydd).
0 poeng kan bli gitt ved brudd på sikkerhetsregler opplyst før konkurransen.
Resultat: Resultat for alle runder vil bli beregnet for hver utøver, så summert opp. Maksimalt resultat i hver oppgave blir da 100 poeng /%. Så summeres resultat opp fra de tre forskjellige oppgavene i konkurransen. 300 poeng/% blir da det høyeste mulige resultat.
Det vil bli utdelt medaljer for de ulike øvelsene, og sammenlagt.